יום שני, 16 ביולי 2012

אין נולד סיפור?

כמו רוב האנשים שאני מכירה, גם אני (עד לא מזמן) לא ידעתי,איך באמת סיפור נולד?
איך הרעיון פתאום מגיע לסופר ברגע שהוא לא מוכן והוא לרגע מחבר את כל המילים ביחד לסיפור על הדף....
לי זה קרה....לפני כמה חודשים לאחר יום ארוך בעבודה - בשכר ולאחר מכן עוד חצי יום עבודה מהלב...לילדה שלי. סיפורים ושירים...בא לה תפוח...לקלף תפוח....רוצה מים...למזוג מים... היא רוצה שאספר לה ספר ואני כבר מקבלת ספר על בירכיי כדי שלא אוכל לתרץ לה שום תירוץ מוצלח ואתחיל כבר במלאכת צוות הבידור של יולי...
א.ערב בריאותית (כדי שארגיש יותר טוב עם עצמי כאמא)...
מקלחת ושירים...ואז..סוף סוף יש רגע לשבת בנחת איתה.. לבהות בטלוויזיה שערוץ לפעוטות ברקע, וכל מה שאני מחכה זה שהסרטון הקבוע יסתיים ויגיע כבר דמות הירח ויאמר לכולם "לילה טוב".
אז יולי יודעת שזה גם הזמן שלה ללכת לישון ואני סוף סוף מסיימת את היום שלי ואני יכולה להיות קצת בשביל עצמי..באותו הרגע בזמן שהיא יושבת עלי ולוגמת במהירות את החלב המחומם....מחשבה...
הירח תמיד מחייך כי הוא תמיד נחמד..."למה הוא נחמד?" שאלתי את עצמי..."אולי הוא באמת אומר לכל הילדים לילה טוב רגע לפני שהורה מניח אותו במיטה?
"ואז עלתה לי ״ההארה״, שאולי בגלל זה הוא מתרוקן כל חודש? כי הוא נותן את אורו לאחר?!
אבל בגלל שהוא תמיד כזה הוא נדיב לאחר שסיים להתרוקן הוא מתמלא בתחושה פנימית של אושר שממלאה אותו שוב מחדש כל חודש...
כתבתי את השרבוט הזה מהר מהר על דף הword הראשון שפתחתי במחשב והלכתי לישון...
בבוקר החלטתי לבדוק מה רשמתי אתמול ברגע של עייפות מצטברת..קראתי ועדיין אהבתי את השרבוט.
הרי גם אני ממש כמו כל ההורים - סוג של ירח לילדה שלי?
נותנת ונותנת בלי לעשות חשבון,נהנית לתת למרות שבסוף היום אני ״מרוקנת מכוחות״ ועדיין הרגע הכי קסום ביום שלי הוא הרגע שהילדה שלי נותנת לי חיבוק ונשיקה לפני השינה.
ומשם נולד לי הסיפור... הסיפור שלי.."ירח זורח״.


והיום אני מגישה אותו באהבה גדולה לכל ילד וילדה שרוצים לדעת למה הירח מתרוקן כל חודש מחדש ובעיקר למה הוא חוזר כל פעם להתמלא.
תודה על זמנכם... ואם בפעם הבאה עולה בראשכם רעיון נחמד לסיפור...תכתבו אותו...
אולי מחר הוא יהפוך לרב מכר, ולשם אני מכוונת.


חדוה גבריאל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה